fbpx

3 מתכונים מומלצים של סלמון בתנור

חלבונים נחשבים לאחד מ-5 אבות המזון, ולרכיב חיוני עבור כל אחד ואחת. ישנן דרכים שונות לצרוך חלבונים וליהנות מהם. אחת הדרכים היא בעזרת בישול דג סלמון בתנור. הדרך להכין אותו היא מאוד פשוטה והתוצאה יכולה להיות נהדרת. בשביל ליהנות מדג סלמון מבושל היטב ולהפיק תועלת מהחלבונים שהוא מספק, מומלץ להכיר מתכונים שונים להכנה בתנור.  

כמה חלבון יש בסלמון

לחלבונים יש תפקיד משמעותי בבריאות, חיזוק ושימור גוף האדם. החלבונים מאפשרים לנו לבנות את תאי השריר, לשמר ולחזק אותם. כמו כן, חלבונים רבים משמשים כנוגדנים המגנים עלינו מפני מחלות ועוזרים לנו לבנות את המערכת החיסונית שלנו. 

מגיל ינקות, אנחנו אמורים לצרוך חלבונים בשביל לפתח את מערכות השרירים בגוף וליהנות ממערכת חיסונית חזקה. ככל שאנחנו מתבגרים, והגוף שלנו מבצע פעילויות גופנית בעצימות גבוהה יותר, כך עלינו לצרוך כמות חלבונים גדולה יותר. 

ישנם מאכלים שונים בעזרתם אנחנו יכולים לצרוך חלבונים. אחד מהם, הוא סלמון בתנור. מעבר לעובדה שמדובר במאכל טעים שניתן להכין אותו בצורות שונות עם מגוון תוספות, ולכך שניתן להכין אותו בצורה פשוטה, הרי שצריכת חלבונים דרך סלמון היא דבר נכון ובריא, בגלל שמדובר במוצר מן החי שיש לו חלבון איכותי. כמות החלבון בסלמון היא כ-21 גרם ל-100 גרם. מעבר לכך, סלמון מכיל כמות גדולה של אומגה 3, ושומן בריא למערכות הלב וכלי הדם. 

3 מתכונים מומלצים של סלמון בתנור

לא קשה למצוא מתכון לדג סלמון בתנור. ההבדלים בין המתכונים השונים אינם גדולים באופן משמעותי. הם באים לידי ביטוי בעיקר בתוספות, תבלון, וכן ברמת העשייה של הדג.

פילה דג סלמון בתנור עם תבלון מתאים

המתכון הוא מאוד פשוט. מפשירים את נתחי הסלמון כפי שהם (עם השקית). אחרי שעה בערך, מוציאים אותם, שוטפים היטב, מניחים על תבנית (עטופה בנייר אפייה עליו מרוח שמן זית). רצוי להניח את הנתחים אחד ליד השני, עם מרחק מסוים ביניהם. 

את הנתחים יש לתבלן בתבלינים שונים. מלח, פלפל, שום, טימין, ציפורן, אגוז מוסקט, אם רוצים אפשר להוסיף עשבי תיבול, בזיליקום, פטרוזיליה, כוסברה, שמיר ועוד. לאחר מכן מכניסים לתנור למשך 20 דקות על חום של 240 מעלות. אם זה לא מספיק מבושל אז אפשר להמשיך ולחמם עוד 10 דקות. רצוי מאוד לשים לב לזמן בשביל שלא יהיה יבש מדי. 

סלמון בתנור מתכון כולל ירקות

בדיוק כמו שהכנו פילה דג סלמון בתנור עם תבלון, כך אפשר לעשות עם ירקות שונים. למשל, עגבניות, פטריות, פלפלים, אספרגוס (אדומים וצהובים), בצל ועוד. יש מספר יתרונות למתכון זה:

יתרון ראשון, מעבר לסלמון נהנים גם מהטעם וגם מהרכיבים שהירקות מספקים. 

יתרון שני, כשמחממים את הסלמון בתנור, אז גם הירקות מתחממים, הם נשרפים קצת והטעם שלהם יוצא מיוחד יותר. בזמן הזה, הם מוציאים מיצים שהופכים את הסלמון לפחות יבש. 

יתרון שלישי, זה מתכון הרבה פחות משעמם. אפשר להוסיף תבלון ברמה מינימאלית. מלח, פלפל, שום.

כמה חלבון יש בסלמון 2

דגי סלמון בתנור מעורבבים עם מרינדה

אחת האופציות למתכון של דג סלמון הוא להכין מראש מרינדה עם שלל מרכיבים ואחרי שמסיימים, למרוח אותה על גבי הסלמון ואז להכניס לתנור. המרינדה יכולה לכלול חומרים כמו דבש, שום, שמן זית, לימון, עשבי תיבול ותבלינים שונים. יש לערבב את כל החומרים בקערה אחת, מבלי שטעם אחד יאפיל על טעמים אחרים. 

יתרון של מתכון זה, הרכיבים השונים נספגים היטב בסלמון ומעניקים לו טעם מיוחד. מומלץ להקפיד על משך זמן החימום ועל חום סביר, בשביל שהמרינדה לא תישרף והיא תורגש היטב בסלמון. 

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חוברת מתכונים מלאה בארוחות עשירות בחלבון!

הכנו לכם חוברת מתכונים עם ארוחות בוקר, צהריים, ערב ואפילו נשנושים בין לבין מלאים בחלבון!

שלחו לנו את המייל שלכם ונשלח לכם את החוברות שלנו + עדכונים שאתם רוצים להכניס לשגרה שלכם.

ממש כמו הגוף, תיבת המייל שלכם היא מקדש ולא נשלח לכם ג'אנק פוד – רק את הדברים שבאמת מעניינים :)